Bliv frivillig i Bredballe til Landsstævnet

Bredballe IF har fået opgaven med at rekruttere frivillige til indkvartering af Landsstævne-deltagere på Kirkebakkeskolen og Hældagerskolen. Der flytter samlet 2.3000 deltagere ind på vores skoler fra 2. til 6. juli.

På denne side kan du læse om, hvordan du tilmelder dig som frivillig og kan vælge imellem de forskellige frivillige roller og opgaver.

  • Vær med til at skabe en mindeværdig dag for glade landsstævne-deltagere.
  • Oplev glæden ved at gøre noget godt for andre.
  • Bliv en del af et stærkt sammenhold med andre glade frivillige.

Sådan tilmelder du dig som frivillig

Opret dig i Workfeed [Klik her]

  • I feltet Forening indtaster du “Bredballe IF”.

Når du er oprettet og logget ind i Workfeed, så vælger du skole i øverste venstre hjørne og derefter dine vagter.

Valg af skole.
Listen af frivillige vagter.

Har du brug for hjælp til Workfeed?

Vagter og opgaver

Klargøring af lokaler

  • Inden de frivillige tager ud på lokationen for at klargøre, møder en driftsansvarlig op på Vestre Engvej 99, hvor de får udleveret en kasse med alt materiale der skal bruges, samt en manual for den aktuelle lokation.
    • Klargøring af lokaler
      • En person skal være ansvarlig for ophæng i alle lokaler. Det indebærer:
        • Der tages et billede af lokalet inden noget gøres
        • Pladsfordelingsplan ophænges
        • belægningsplan ophænges
        • Evakueringsinstruks og situationsplan ophænges
        • brandalarmer opsættes
        • skader registreres så L2025 ikke hæfter herfor efterfølgende.
      • To personer skal sørge for at rydde lokaler. Det indebærer:
        • Start med at tegne opstillingen op på tavlen. I lokaler hvor borde er med indbygget strøm eller andre installationer skal møblerne markeres med et nummer som angives på tegningen på tavlen, så man ved genetablering ved, hvilke møbler der skal stå hvor. Husk at tage et billede.
        • Alle møbler flyttes sammen i et hjørne angivet på pladsfordelingsplanen
        • I nogle tilfælde skal nogle genstande flyttes til et tilstødende lokale. Dette vil fremgå af lokale-planen for lokationen.
        • forlængerledninger til lade stationer opsættes
      • To personer skal sørge for opmåling og afmærkning
        • Flugtveje opmåles (1,3m) efter pladsfordelingsplanen
        • Flugtveje markeres med tape efter pladsfordelingsplanen
      • Klargøring af bespisningsområder
        • Buffetborde opstilles efter tegning
        • Borde og stole opstilles efter tegning

Check-in

  • Hjælper landsdelskontorerne med scanning af billetter og påsætning af armbånd
  • Agerer værter
  • Besvarer spørgsmål fra deltagere

Morgenmad

  • Sætte morgenmad frem på anretterbordene og sørge for at der er fyldt op.
  • Tørre borde af og tømme affald.
  • Maden kommer ude fra og skal ikke laves. blot sættes frem.
  • Der er DGI medarbejder på vagt til at bistå opgaven.
 

Brandvagter

  • Runderer områderne – sikrer at sikkerheden er i orden.
  • Ansvarlig for evakuering
  • Hjælper med at soignere og renholde, tømme skraldespande, opfylde sanitetsprodukter mm.
  • Assisterer den driftsansvarlige ved behov
  • Agerer vært og besvarer spørgsmål fra deltagere

Brandvagter skal være + 18 år.

Brandvagterne briefes på forhånd om den lokation de skal dække, og modtager plantegninger, sikkerhedsparadigmer, ordensregler mv. til gennemgang inden L2025. De refererer til den driftsansvarlige under vagten.

Brandvagt i dagtimerne

  • Sørger for at rengøre toiletter og badefaciliteter
    • OBS: rengøring af opstillede bad- og toiletvogne foretages af udlejningsfirmaet.
  • Opfylder sanitetsprodukter
  • Runderer områderne – sikrer at sikkerheden er i orden.
  • Assisterer den driftsansvarlige ved behov
  • Agerer vært og besvarer spørgsmål fra deltagere
 

Driftsansvarlig

  • Er kontaktperson på lokationen
  • Udfylder driftsjournal (Kontrol af at alle sikkerhedsmæssige installationer/grej er på plads og funktionsdygtige – og lign.)
  • Ansvarlig for lokationen under vagt
  • Går brandsyn med myndigheder
  • Modtager redningskøretøjer i tilfælde af brand eller ambulancebehov
  • Hjælper med at soignere og renholde, tømme skraldespande, opfylde sanitetsprodukter mm.
  • Registrerer evt. skader
  • Besvarer spørgsmål fra deltagere såvel som andre frivillige

Driftsansvarlige skal være + 18 år.

Den driftsansvarlige vil blive uddannet af Eventconsult i den nærmeste tid.

Genetablering af lokaler

  • Generel sweeping (de frivillige skal opmuntre deltagerne til at give et nap med)
    • Gardiner trækkes fra
    • Vindueskarme tømmes for affald mv.
    • Papirkurve tømmes
    • Borde og stole hvorpå der er spildt tørres af
    • Papirsække til affald og plastposer til genbrug afleveres i affaldscontainere
    • Feje gulv
    • Lukke vinduer
    • Kontrollere lokalet for ødelagte genstande (eks. stole, borde, tavle etc.)
  • Genetablering af områder
    • Tape fjernes
    • Skilte nedtages
    • Opsatte brandalarmer nedtages
    • Opsatte lade stationer nedtages
    • Møbler sættes tilbage på oprindelig plads
    • Lejede møbler til bespisningsområder pakkes sammen
    • Skraldespande tømmes og sorteres


    Alt materiel pakkes og afleveres til event teknik på Vestre Engvej 99.

    Efter landsstævnet vil der blive foretaget en slutrengøring i de anvendte lokaler af lokationernes eget rengøringspersonale.

Spørgsmål og svar

Spørgsmål: Er der mad og drikke til de frivillige?

Bredballe IF er vært med kaffe, øl og vand, samt snacks.

Spørgsmål: Er der mulighed for pauser?

På Hældager vil vores klublokale på 1. sal danne rammerne for de frivilliges pauserum, på Kirkebakken vil der være et mødelokale ved adm. der danner rammen for frivillige pause rum, hvor du kan tage et lille hvil og få lidt at drikke.

Spørgsmål: Får jeg betaling som frivillig?

Nej. Der er goodiebags til alle frivillige fra Landsstævnet. Vejle kommune støtter Bredballe IF med kr. 45 pr. frivillig time.

Man skal være indmeldt for at en ordre sættes i gang. Hvis det er under 12 måneder siden du sidst bestilte pålægges et gebyr på kr. 50.- Årsagen til dette er at Bredballe IF yder et tilskud til køb af tøj, men kun hvert andet år.