Idrætscenteret

Ordensregler

De fleste af faciliteterne i Bredballe Idrætscenter er splinternye, og vi har et mål om, at disse skal holde sig flotte og i top stand i mange år. Det kræver at alle er med til at passe på vores bygninger, lokaler, udstyr og inventar, og derfor er nedenstående ordensregler gældende for alle, som færdes i Bredballe Idrætscenter.

Ophold i Bredballe Idrætscenter generelt
Alle er velkomne i Bredballe Idrætscenter – uanset om man er medlem af Bredballe IF eller ej. Det er foreningens håb, at Bredballe Idrætscenter bliver et sted fuld af liv for alle som har lyst til at være med. Vi ønsker en god atmosfære, hvor vi er fælles om den gode stemning. Det kræver at man altid taler ordenligt, respekterer instruktørernes anvisninger, rydder op efter sig selv, og behandler inventar og udstyr godt.

Ophold i hallerne generelt
Det er aldrig tilladt at betræde gulvene i hallerne med udendørssko. Det betyder, at du enten skal medbringe indendørssko, strømpesokker eller bruge din bare fødder, når du skal dyrke sport i hallerne. I hal 1 er det tilladt at færdes i udendørssko på den del af gulvet, som er belagt med klinker.

Brug af springgrave og stortrampoliner
Der skal altid være en uddannet instruktør til stede, når springgrave og/eller stortrampoliner benyttes. Forkert brug af udstyret kan medføre alvorlige skader, som vi for alt i verden vil undgå. Al brug af springgrave og/eller stortrampoliner skal ske i bare tæer, strømpesokker eller gymnastiksko.
Når springgraven forlades skal nettet være trukket for og stop-skiltene være placeret, så ingen risikerer at komme i nærheden af springgravene ved en fejl.

Brug af udstyr generelt
Alt udstyr skal behandles ordenligt, så det holder mange år. Det giver næsten sig selv. Udstyret skal være rent og sættes på plads efter brug. Er uheldet ude, og går noget i stykker, imens du bruger det, skal Bredballe IF straks orienteres om dette – og senest når faciliteterne forlades. Kontakt Bredballe IF pr. mail kontakt@bredballe-if.dk.
Oplever du, at udstyret ikke er i ordentlig stand, inden du tager det i brug, bedes du ligeledes kontakte Bredballe IF, så vi kan finde en løsning.

For at benytte faciliteterne i Bredballe Idrætscenter kræver det en booking. Det er altså ikke tilladt at benytte hallerne eller div. lokaler, bare fordi faciliteterne ikke er i brug af andre eller står tomme. Læs mere om booking her.

Al uhensigtsmæssig eller ulovligt ophold i hallerne bedes anmeldes til Vejle Kommunes tekniske afdeling på tlf. 29 89 68 46.
Vi gør opmærksom på at faciliteterne i Bredballe Idrætscenter er videoovervåget. Al form for hærværk anmeldes til politiet.